zaterdag 21 januari 2023

Training

Om mijn conditie nu toch al een beetje voor te bereiden ben ik reeds 2 werkweken vroeg op aan het staan. Maar wat is vroeg? Voor de een is vroeg opstaan 08.00 uur voor de ander is dat 06.00 uur. Mijn wekker loopt echter al om 5.30 uur af.

Waarom loopt mijn wekker dan al om 05.30 uur af?

Het zwembad hier in Hoogstraten is reeds vanaf 06.00 uur geopend. Ik ging al minimaal 2 keer in de week zwemmen maar merkte dat het tijdens schooluren altijd wel zoeken was naar een baan waar je niet met teveel mensen tegelijkertijd in lag. En zoals ik vorig jaar tussen Kerst en Nieuwjaar op het idee kwam om richting Santiago te fietsen kwam nu het idee in mijn hoofd om meer te gaan zwemmen. 

Elke doordeweekse dag kom ik rond 06.30 uur aan in het zwembad. Trek de hoeveelheid baantjes die ik voor die week in gedachten had en ben weer klaar.

De eerste week waren dat 8 banen en afgelopen week waren dat 10 banen per dag. Zo komen er elke nieuwe week 2 banen bij. Merk wel als je zo vroeg gaat dat je soms zelfs een baan helemaal voor jezelf hebt en ook dat je meestal maar met 2 in een baan ligt.
Afgelopen donderdag kreeg ik zelfs de opmerking dat ik steeds sneller klaar ben. Ik lig op dit moment ook maar rond de 10 minuten daadwerkelijk in het water. 

Sommige van jullie zullen nu denken en dan betaal je daarvoor? 
JA, ik douche mij in het zwembad dus hoef dit thuis niet meer te doen en daarbij is het ook nog eens goed voor mijn lichaam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ALDI open op zondag

Goede morgen, een ander bed is toch even wennen. Wat onrustig geslapen maar dat komt allemaal wel goed. Daar het morgen een feestdag is ware...